Sladoled je omiljena poslastica mnogih Evropljana. Njegova potrošnja iz godine u godinu beleži stalan rast zahvaljujući novim formatima i ukusima koje proizvođači neprekidno usklađuju sa različitim dijetetskim i zdravstvenim potrebama potrošača.
Povećana je potražnja za veganskim, bezglutenskim, bezmasnim i sladoledima bez dodatog šećera. Posebno su traženi sladoledi sa prirodnim sajstojcima i sa niskim procentom masti, ali kojima istovremeno nije izmenjena tekstura i ukus. Ovo je znatno izraženo u zemljama kao što su Nemačka, Švedska i Holandija. Takođe, pojava neobičnih ukusa (slani karamel, lavanda, matcha) u kombinaciji sa funkcionalnim sastojcima (proteini, kolagen, probiotici) dodatno motivišu mlade potrošače.
Ipak, pored svih eksperimenata u potrazi za novim ukusima koji će privući potrošače, najomiljeniji i najprodavaniji su i dalje sladoled od vanile, čokolade i jagode. Slana karamela je ukus koji beleži konstantan rast u proteklih nekoliko godina, a pistać postaje trend među gurmanima i potrošačima koji traže autentične mediteranske note.
Kvalitet pre svega
Najveća tržišta sladoleda u Evropi su Nemačka i Rusija. Najpopularnij trend širom evropskog tržišta sladoleda u 2025 godini je, prema tvrdnji istraživačke kuće Mordor Inteligence, premiumizacija sladoleda. To su uslovili Evropljani, koji će izdvojiti više novca za premium sladoled, nego za veću porciju nekog sladoleda srednjeg kvaliteta. Evropski potrošač više voli sladoled premium kvaliteta koji ima veći procenata mlečne masti, a manje napumpanog vazduha koji pravi veći volumen.
Bez mleka i mlečnih masti
S druge strane, promene životnih navika i prelazak na zdravije varijante i vegetarijansku ishranu, značajno je podiglo tržište sladoleda bez mleka i mlečnih masti. Pojedine kompanije su uložile milione evra kako bi na tržište izbacile sladoled bez mleka i šećera koji nije izgubio teksturu i ukus klasika. Kao primer za to, iz Mordor Inteligence navode švedsku kompaniju Lub Foods koja je u svoj brend Niks uložila 30 miliona dolara da napravi keto i veganske sladolede sa niskim sadržajem šećera. Lansiran je još pre četiri godine, a i dalje je najtraženiji na tržištu SAD. U ponudi imaju 16 ukusa koji sadrže samo 5 grama neto ugljenih hidrata po porcijil.
Šta možemo očekivati
U fokusu će svakako biti niskokalorični i funkcionalni sladoledi i razvoj proizvoda koji odgovaraju specifičnim dijetama poput keto, paleo i sl. Održivi sastojci i pakovanja će takođe privlačiti savesne potrošače koji žele lokalne sastojke i ekološki prihvatljivu ambalažu, a možemo očekivati rast onlajn prodaje i dostave na kućnu adresu.
Ukratko, evropsko tržište sladoleda postaje raznovrsnije, sofisticiranije i usmereno na potrebe potrošača više nego ikada ranije. Brendovi koji prepoznaju važnost inovacija koji prate zdravstvene benefite, dijete i održivosti imaće jasnu prednost u godinama koje dolaze.