Istraživačka kuća Euromonitor dala je svoja predviđanja o tome da li će se navike potrošača menjati i kako će potrošači odlučivati u ovoj godini. S obzirom na to da se način organizovanja prodaje i kanali prodaje neprekidno menjaju, kupci su prinuđeni da se tome prilagođavaju. Pa da vidimo na koji način to čine.
1. Planovi za održavanje zdravlja: Živeti zdravije što duže je postao glavni cilj za potrošače na njihovom putovanju ka dugovečnosti – Čak 52% potrošača veruje da će u narednih pet godina biti zdraviji nego što su sada.
2. Mudriji novčanici: Potrošači planiraju da odvoje više novca za štednju, a da istovremeno donose unapred pripremljene odluke o kupovini. Samo 18% njih je reklo da su tokom 2024. često vršili impulsivnu kupovinu.
3. Eko – logički: Održive opcije ne samo da ostaju u trendu kao svesna odluka, već su sad i dokazi o prednosti koje ovi proizvodi pružaju kupcima prilično opipljivi.
4. Filtriran fokus: Kupci osećaju da su preplavljeni obaveštenjima i okruženi beskrajnim izborima i zato žele da provedu što je manje moguće vremena u potrazi za onim što im je potrebno. To vidimo i u podacima koji govore da je 42% potrošača kupovalo putem lajvstriminga. Kao razlog navode da su putem ovakvog kanala prodaje funkcije proizvoda ili usluga bile jednostavno objašnjene i lako razumljive.
5. AI ambivalentni: Povećana upotreba AI unela je skepticizam kod potrošača zbog mogućih grešaka. Ipak, ljudi ne odbijaju ovu tehnologiju. Čak 43% potrošača smatra generativnu AI pouzdanim izvorom informacija.