Menu
Sve o hrani
  • Proizvodnja
  • Poslovanje
  • Bezbednost
  • Održivost
  • Trendovi
  • Događaji
Sve o hrani

Pakovanja prilagođena za starije osobe

Posted on 23.05.202525.05.2025 by Irina Maksimović

Starija populacija dominira u mnogim zemljama Evrope, a natalitet se smanjuje – to su možda i ključne činjenice na koje bi proizvođači trebalo da obraćaju pažnju prilikom brendiranja i izbora pakovanja za svoje proizvode.

Povezati naizgled nespojivo

Istraživačke kuće i proizvođači širom sveta izneli su svoja predviđanja o trendovima koja se odnose na pakovanja u 2025. godini. Podsećajući na činjenicu da stopa nataliteta u razvijenom svetu opada, jedan od najvećih proizvođača pakovanja za hranu, kompanija Berlin packaging  preporučuje da treba više obraćati pažnju na starije potrošače, jer njihov broj raste u odnosu na mladu populaciju. Takođe, proizvođačima dečije hrane sugeriše da smanjen obim proizvodnje, nastao usled sve manjeg broja potrošača u svom sektoru, nadomeste proizvodima za starije. 

Isti stav ima i Istraživačka kuća Euromonitor, koja napominje da su kategorije kao što su žitarice za doručak i bezalkoholna pića, zabeležile porast prodaje novih brendova koji nude ukuse i ambalažu privlačne za decu, ali sa listama sastojaka i oznakama koje su, takođe, usmerene i na odrasle osobe. Oni navode da postoji mogućnost za pravljenje ovako srodnih proizvoda bogatih vlaknima, kalijumom i vitaminima B koji pomažu starijim potrošačima da upravljaju hroničnim stanjima kao što su hipertenzija, bolesti srca ili dijabetes.

Lako otvaranje

Sa starošću slabe i motorne funkcije, pa je sve teže otvoriti naizgled laganu ambalažu na prehrambenim proizvodima. Ovaj problemi počinju već oko 60-te godine, te ovu činjenicu ne treba zanemariti zbog velikog broja potrošača iznad te starosne granice. Na značaj ambalaže koja se jednostavno i lako otvara ukazuje istraživanje i Fondacije za artritis čiji rezultat pokazuje da bi čak 72% potrošača promenilo brendove ako bi postojao proizvod ili paket koji je lakši za korišćenje. Pristupačna ambalaža može pomoći u pokretanju lojalnosti brenda među starijim potrošačima koji boluju od reume, artritisa,  ograničene pokretljivosti i sl.

KATEGORIJE

  • Bezbednost
  • Održivost
  • Poslovanje
  • Proizvodnja
  • Trendovi

NAJNOVIJE

  • 16.10.2025 Svetski dan hrane
  • 14.10.2025 Deklarisanje proizvoda bez glutena
  • 09.10.2025 Nestle sklapa globalno partnerstvo sa poljoprivrednicima
  • 01.10.2025 Metod dekonstrukcije u biserima turske kuhinje
  • 24.09.2025 Aleph Farms planira proizvodnju kultivisanog mesa u Evropi
  • 22.09.2025 EU ponovo razmatra zabranu mesnih naziva za biljne proizvode

Oglas

Portal sveohrani.rs je izvor informacija iz oblasti proizvodnje, distribucije, novih tehnologija, trendova, inovacija, zakonskih regulativa i drugih relevantnih događaja u prehrambenoj industriji našeg regiona i sveta. Između ostalog, orijentisan je ka održivim sistemima uzgajanja, pakovanja, distribucije i plasmana hrane, kao i ishrani koja podržava očuvanje zdravlja i životne sredine. Kreiran je kao odgovor na potrebu za razmenom pouzdanih informacija i umrežavanjem unutar prehrambene industrije Srbije i regiona.

Tekstovi na ovom portalu vlasništvo su sveohrani.rs i mogu se preuzeti uz dozvolu autora sa naznakom izvora.

Kontakt za tekstove i marketing:

Irina Maksimović

Tel.+38164 122 1986 Email: kontakt@sveohrani.rs

Newsletter

Ukoliko želite da budete informisani o novostima sa našeg portala putem mejla, pošaljite nam svoju e-mail adresu.

©2025 Sve o hrani | WordPress Theme by Superb Themes