Kupci španskog trgovniskog lanca Mercadona od sada imaju na raspolaganju personalizovanog AI pomoćnika za lakše planiranje obroka i kupovinu namirnica.
MercadonIA je nezavisni projekat inženjera Juana Carlosa Cavera Gracie koji koristi prilagođeni GPT model i OpenAI platformu obučenu na podacima o Mercadoninim proizvodima, piše španski dnevni list El Economista.
Ceo proces funkcioniše tako što AI prikuplja informacije o proizvodima sa sajta, uključujući nutritivne vrednosti i cene, koristeći tehnologiju čitanja slika za uzimanje podataka o nutritivnim tabelama svih proizvoda jer su one dostupne i u onlajn formi. AI pomoćnik kreira obroke prema prohtevima, poput bezglutenskih ili veganskih opcija, uz pregled mikronutrijenata. On nudi planove u skladu s budžetom, recimo 50 evra nedeljno za dve osobe, sugerišući kupcu koje sve isplative proizvode može da kupiti radi uštede novca. Takođe, proizvode generiše onako kako se kupci kreću u supermarketu, čineći i proces kupovine efikasnijim.
Korisnici MerkadonIA mogu da daju uputstva kao što su: “Napravi nedeljni meni za dve osobe sa budžetom od 50 evra, fokusirajući se na niskokalorična jela i prirodne sastojke” ili “Dizajniraj meni bez glutena za tri osobe i sa dnevnim limitom od 1500 kalorija po osobi”.
Mercadona ima 1600 prodavnica u Španiji i 51 u Portugalu. Kontinuirano se prilagođava poslovnim trendovima, razvijajući inovativne strategije za poboljšanje operativne efikasnosti i zadovoljstava svojih kupaca. Poslednjih nekoliko godina veštačka inteligencija je intenzivno primenjivana u poslovanju ovog maloprodajnog lanca.