Starija populacija dominira u mnogim zemljama Evrope, a natalitet se smanjuje – to su možda i ključne činjenice na koje bi proizvođači trebalo da obraćaju pažnju prilikom brendiranja i izbora pakovanja za svoje proizvode.
Povezati naizgled nespojivo
Istraživačke kuće i proizvođači širom sveta izneli su svoja predviđanja o trendovima koja se odnose na pakovanja u 2025. godini. Podsećajući na činjenicu da stopa nataliteta u razvijenom svetu opada, jedan od najvećih proizvođača pakovanja za hranu, kompanija Berlin packaging preporučuje da treba više obraćati pažnju na starije potrošače, jer njihov broj raste u odnosu na mladu populaciju. Takođe, proizvođačima dečije hrane sugeriše da smanjen obim proizvodnje, nastao usled sve manjeg broja potrošača u svom sektoru, nadomeste proizvodima za starije.
Isti stav ima i Istraživačka kuća Euromonitor, koja napominje da su kategorije kao što su žitarice za doručak i bezalkoholna pića, zabeležile porast prodaje novih brendova koji nude ukuse i ambalažu privlačne za decu, ali sa listama sastojaka i oznakama koje su, takođe, usmerene i na odrasle osobe. Oni navode da postoji mogućnost za pravljenje ovako srodnih proizvoda bogatih vlaknima, kalijumom i vitaminima B koji pomažu starijim potrošačima da upravljaju hroničnim stanjima kao što su hipertenzija, bolesti srca ili dijabetes.
Lako otvaranje
Sa starošću slabe i motorne funkcije, pa je sve teže otvoriti naizgled laganu ambalažu na prehrambenim proizvodima. Ovaj problemi počinju već oko 60-te godine, te ovu činjenicu ne treba zanemariti zbog velikog broja potrošača iznad te starosne granice. Na značaj ambalaže koja se jednostavno i lako otvara ukazuje istraživanje i Fondacije za artritis čiji rezultat pokazuje da bi čak 72% potrošača promenilo brendove ako bi postojao proizvod ili paket koji je lakši za korišćenje. Pristupačna ambalaža može pomoći u pokretanju lojalnosti brenda među starijim potrošačima koji boluju od reume, artritisa, ograničene pokretljivosti i sl.