Nova Strategija poslovanja Grupe Podravka do 2030. godine obuhvata sva tri segmenta poslovanja – prehranu, poljoprivredu i farmaciju – sa ciljem da se nastavi profitabilni rast, jačaju tržišne pozicije i stvaraju dodatne vrednosti za sve učesnike – potrošače, zaposlene, akcionare i zajednicu. Usmerena je na rast zasnovan na produktivnosti, inovacijama, održivosti i ulaganju u savremene tehnologije, uz snažan fokus na međunarodno širenje i konkurentnost.
Strategija se temelji na sveobuhvatnom pristupu razvoju – od jačanja snage, prisutnosti i prepoznatljivosti brendova, dodatnih ulaganja u proizvodne kapacitete (posebno u poljoprivredi), digitalizacije i primene veštačke inteligencije, do jačanja domaće sirovinske baze i saradnje sa kooperantima.
Prehrana – internacionalizacija, Vegeta kao globalni brend i domaće sirovine
U segmentu prehrane, Podravka – kao jedan od vodećih prehrambenih brendova u jugoistočnoj Evropi – planira Strategijom dodatno da ojača prisutnost i širenje brendova Vegeta, Lino, Lino Lada, Podravka, O'Plant i Zik Zak na razvijenim tržištima kao što su Nemačka, Austrija, Švajcarska, SAD i Australija, uz istovremeno očuvanje jakih pozicija u Hrvatskoj i regionu. Strateški fokus biće na kategorijama sa visokim prodajnim potencijalom i profitabilnošću – univerzalni dodaci jelima, supe, žitarice (npr. Čokolino) i krem namazi. Takođe, razvijaće se i kategorije i brendovi koji su ojačani kroz nedavno završen investicioni ciklus – posebno proizvodi na bazi paradajza, gotova jela, pekarski snack, riblje salate i smrznuta hrana.
U narednih pet godina, prioritet će biti pozicioniranje Vegete kao globalnog brenda kroz širenje proizvoda pod tim brendom na međunarodna tržišta.
Poseban akcenat biće na održivosti poslovanja, zaštiti životne sredine i podsticanju zdravih prehrambenih navika, uključujući i povećanje korišćenja domaćih poljoprivrednih sirovina, u cilju samodovoljnosti u svim mogućim kulturama koje klima i tlo dozvoljavaju. Nastaviće se razvijanje mreže kooperanata za proizvodnju voća i povrća, u sinergiji sa sopstvenim poljoprivrednim segmentom – Podravka Agri.
Strategija uključuje i snažnu digitalizaciju i automatizaciju, primenu veštačke inteligencije u proizvodnim procesima, kao i razvoj portfolija prema savremenim prehrambenim trendovima: zdravija hrana, lokalni i sezonski sastojci, kao i proizvodi prilagođeni brzom načinu života.
Pljoprivreda – 200 miliona evra ulaganja i zelena transformacija
Podravka Agri, novo integrisani poslovni segment, nalazi se u središtu ambicioznih planova za modernizaciju i održivi razvoj. Do 2030. godine planirano je ulaganje od skoro 200 miliona evra u tehnološki razvoj, energetsku efikasnost, modernizaciju i izgradnju novih farmi i proširenje sistema za navodnjavanje. Takođe, u planu je znatno veće korišćenje obnovljivih izvora energije i sopstvenog organskog otpada, kao i razvoj modela ugljenično neutralne poljoprivrede na principima cirkularne bioekonomije. Fokus će takođe biti na saradnji s kooperantima, razvoju brendova poput Baranjke i ABC i širenju distribucije u Hrvatskoj i inostranstvu.
Farmaceutika – Belupo kao evropski lider u dermatologiji
Kompanija Belupo planira da do 2030. godine postane vodeći evropski stručnjak za dermatologiju, kao i snažan regionalni igrač u oblasti OTC proizvoda (lekova bez recepta), kardiologije, psihijatrije i neurologije. Ključna tržišta rasta su zemlje srednje i jugoistočne Evrope, uz iskorake na zapadna tržišta kroz dermatologiju i partnerstva. U planu su investicije od 36 miliona evra radi povećanja proizvodnih i logističkih kapaciteta i unapređenja poslovne efikasnosti.