Kao napitak koji se najviše konzumira na globalnom nivou, kafa je uvek u trendu. Novina u proteklom periodu je rastuća potražnja za posebnom vrstom – specijalitet kafom. Iako ona čini tek 5% ukupnog tržišta kafe, potrošači polako podižu njenu potražnju u potrazi za jedinstvenim ukusom i visokim kvalitetom. Specijalitet kafa se proizvodi u malim serijama na plantažama koje su na visokoj nadmorskoj visini, a celokupan proces od uzgoja, preko branja, prerade i čuvanja je veoma delikatan.
Trend koji je pokrenut od kovid pandemije je vraćanje starim navikama – kuvanju kafe kod kuće. Ljubitelji kafe sada imaju mnogo više mogućnosti da eksperimentišu sa različitim tehnikama i ukusima. Brendovi koji nude kvalitetne i inovativne proizvode već su svojim kupcima ponudili raznovrsna i personalizovana iskustva. Alternativne metode kao što su AeroPress i Cold Brew su sve popularnije, dok se neprekidno dodaju novi ukusi kafa u kapsulama brendova Carraro, Nescafe, Starbucks i dr.
Još jedan značajan i opšti trend se na ovom tržištu nastavlja, a to je sve veći naglasak na održivosti i etičkom poreklu. Potrošači su svesniji uticaja koji proizvodnja kafe ima na ekologiju i na položaj radnika koji učestvuju u proizvodnji. Oni traže brendove koji daju prioritet fer trgovinskim praksama, promovišu održive poljoprivredne metode i podržavaju sredstva za rad farmera koji uzgajaju kafu.